سفارش تبلیغ
صبا ویژن



احداث تله سیژ از پل وحید تا باغ پرندگان - غُر و لُند






درباره نویسنده
احداث تله سیژ از پل وحید تا باغ پرندگان - غُر و لُند
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
بشنو از نیانه
القدس لنا
غر و لند
گزارشات شهری اصفهان
میراث فرهنگی
سیاسی
استان اصفهان


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
احداث تله سیژ از پل وحید تا باغ پرندگان - غُر و لُند

آمار بازدید
بازدید کل :33055
بازدید امروز : 2
 RSS 

   

مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان خبرداد:

احداث تله سیژ از پل وحید تا باغ پرندگان

 

گروه شهر: مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان از احداث تله سیژ حد فاصل پل وحید تا باغ پرندگان خبرداد و گفت: مطالعات اجرای این طرح آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف مدت یک سال به انجام رسد.

مهندس کیانی – مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان، با اعلام این خبر گفت: تله سیژ مشابه تله کابین است، با این تفاوت که در طراحی آن به جای کابین از صندلی استفاده می شود. وی مسیر طراحی شده برای احداث تله سیژ در اصفهان را مسیر سه کیلومتری پل وحید تا باغ پرندگان اعلام کرد و ادامه داد: اخیرا توافقات لازم برای اجرای این پروژه، با برآورد هزینه ی 3 میلیارد تومانی انجام شده است، لذا مطالعات اجرای طرح آغاز گردیده و پیش بینی می شود عملیات اجرایی آن در مدت یکسال به اتمام برسد.  

مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان از امضا قرار داد جدید دیگری از سوی این شرکت با شهرداری اصفهان خبرداد و تصریح نمود: قرداد احداث مجتمع تجاری اداری شهید علیخانی طی دوماه گذشته با شهرداری امضا شده که بخشی از آن در قالب دو طبقه در محوطه ی ایستگاه مترو و بخش دیگرآن در زمین کناری ایستگاه مترو اجرا خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسان مشغول تهیه ی نقشه های این پروژه هستند که تا پایان ماه جاری برای اخذ پروانه ی ساختمانی آماده شود.  

کیانی که در پنجمین نشست کارگروه تخصصی مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور سخن می گفت، با بیان اینکه برخی از مشارکت های سامان گستر با شهرداری در قالب ایجاد شرکت است، توضیح داد: شرکت « شادی افرین سپاهان» به منظور احداث «شهر رویا» از سوی شرکت سامان گستر اصفهان ایجاد شده و متولی احداث شهربازی بزرگ اصفهان با سرمایه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه را سامان گستر با مشارکت یک شرکت چینی در دست اجرا دارد و تجهیزاتی که تهیه و انتخاب شده، ساخت مشترک کشورهای چین و هنگ کنگ است. این پروژه که به طور مشترک  با سهم. 49 درصدی شهرداری و 51 درصدی سامان گستر در دست اجرا قرار دارد، هم اکنون در مرحله ی خاکبرداری و اجرای فونداسیون است و پیش بینی می شود که در مدت 3 سال به بهره برداری برسد. به علاوه در کنار فضای 26 هکتاری بازی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده،  در زمینی به وسعت 17 هکتار. مجتمع تجاری احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان، شرکت توسعه ی مجتمع های ورزشی سیاحتی سپاهان را مجری پروژه ی تله کابین صفه و تله سیژ ناژوان معرفی کرد.و در خصوص مراحل اجرای پروژه ی تله کابین صفه توضیح داد: فاز اول این پروژه از دامنه ی کوه صفه تا ایستگاه دوم واقع در گردنه ی باد و با مبلغ 5 میلیارد تومان براورد هزینه، پیش بینی شده بود که تاکنون با صرف هزینه ی 4 میلیارد و 800 میلیون تومانی مراحل نصب ،اجرا و بهره برداری آن به انجام رسیده است.

وی افزود: مذاکرات لازم برای اجرای فاز دوم این پروژه با شهرداری اصفهان در حال انجام است و درصورتیکه این مذاکرات نهایی شود، مسیر تله کابین از گردنه ی باد تا قله ی صفه ادامه خواهد یافت.

کیانی توضیح داد: در ایستگاه اول بالغ بر 5 هکتار زمین از سوی شهرداری اصفهان در اختیار این شرکت قرار گرفته شده که در این محوطه امکاناتی نظیر رستوران و دیگر خدمات ایجاد شده.است. در محوطه ی ایستگاه دوم نیز 5 هکتار زمین موجود است که عملا 2 هکتار آن فضا سازی شده و در حال تکمیل است. ضمن آنکه در قله ی صفه یعنی در ایستگاه سوم مقرر شده در حدود نیم هکتار فضا در اختیار شرکت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارتفاع تله کابین از دامنه ی صفه به ایستگاه دوم حدود 300 متر  و طول این مسیر حدود 1850 متر است، همچنین  مسیر ایستگاه دوم به ایستگاه سوم 80 متر ارتفاع  و 700 متر فاصله .خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سامان گستر اصفهان از مجموعه های تجاری اداری حکیم و جهان نما، به عنوان دیگر پروژه هایی نام برد که شهرداری اصفهان برای اجرای آنها با این شرکت مشارکت کرده است.

 



نویسنده » شقایق صحرایی » ساعت 1:29 عصر روز چهارشنبه 88 تیر 17