سفارش تبلیغ
صبا ویژن



استان اصفهان - غُر و لُند






درباره نویسنده
استان اصفهان - غُر و لُند
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
بشنو از نیانه
القدس لنا
غر و لند
گزارشات شهری اصفهان
میراث فرهنگی
سیاسی
استان اصفهان


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
استان اصفهان - غُر و لُند

آمار بازدید
بازدید کل :33069
بازدید امروز : 3
 RSS 

   

نگاه اجمالی بر مصوبات سفر نخستین رئیس جمهور به استان اصفهان:

مصوبات ملی سفر، نگاه ملی نیز می طلبد!

 

دکتر محمود احمدی نژاد و وزیران وی در حالی برای دومین بار به استان اصفهان می آیند که در سفر پیشین خود در خردادماه سال 86 ره آوردی محتوی 255 مصوبه و 17 تفاهم نامه در قالب یک هزار و 806 پروژه برای ساکنین این استان به ارمغان آورده بودند.

ره آوردی که هدایای بزرگی چون تکمیل ورزشگاه بزرگ نقش جهان، بازسازی شبکه ی فاضلاب شهر اصفهان، بازسازی بافت های تاریخی و فرسوده شهرها و روستاهای استان و مهمتر از همه میدان عتیق اصفهان را در خود جای داده است. ارمغان مهمی چون قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان، تکمیل، تجهیز و احداث بیمارستان های متعدد در جای جای استان، توسعه ی شبکه ی انتقال آب به استان و فلات مرکزی ایران، ایجاد دانشکده ی صنعت حمل و نقل، پژوهشکده ی بین المللی هنرهای اسلامی و پارک تمدن و فرهنگ اسلامی دارد و مصوبات ارزشمندی مثل شناسائی 60 منطقه ی نمونه ی گردشگری، تسهیلات وام تحصیل، درمان، ازدواج و مسکن، تاسیس کریدور علم و فناوری استان، پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی و ... را به مردم استان اصفهان تقدیم نمود.

در طی این مدت مصوبات سفر نخستین هیات دولت به استان اصفهان- که به تعبیر دکتر احمدی نژاد به لحاظ توانمندی ها و استعدادهای بالقوه ی استان نسبت به مصوبات سایر استان ها بسیار سنگین تر بود- به عنوان نمایه ای از نیازهای مهم و ضروری استان در پیش روی دستگاه های مختلف اجرایی قرار گرفت...

بر این اساس و بنابر اعلام مسوولان استان، با اتمام 115 مصوبه از مجموع 255 مصوبه ی هیات دولت در خرداد86، 45 درصد از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان به طور کامل اجرا شده است و احمدی نژاد در حالی در دور دوم سفرهای استانی خود به اصفهان می آید که شاهد اجرایی شدن 78 درصد از پروژه های مصوب سفر نخستین خود و بهره برداری از 54 درصد این پروژه ها خواهد بود.

لیکن آنچه هنوز هم دغدغه ی فکری مسوولان و شهروندان اصفهان را موجب شده است، کندی روند پیشروی طرح های اساسی و پروژه های زیرساختی، اشتغالزا، ورزشی و فرهنگی استان است که نیاز به اعتبار و تامین منابع مالی ویژه دارد. خصوصا بتابر اعلام استاندار اصفهان در حوزه های آب، اشتغال و حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی استان ما هنوز با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است و لذا این نیازها مهمترین درخواست مردم و مسوولان اصفهان در سفر دوم استانی از رئیس جمهور خواهد بود.

طرح های ناتمام و متعدد انتقال آب به استان اصفهان و فلات مرکزی ایران و نیز فرسودگی شبکه ی فاضلاب قدیمی شهر اصفهان از جمله نیازهای حیاتی این استان است که توجه خاص مسوولان را می طلبد.

فرسودگی و وضعیت نامناسب بافت های تاریخی و قدیمی شهرها و روستاهای استان که مهمترین آن پروژه ی بزرگ میدان عتیق است به دلیل فراز و نشیب های بسیار در ارائه ی تسهیلات و تامین منابع درآمدی پایدار هر روز نابسامان تر و آزار دهنده تر می گردد. در این میان نیاز حوزه ی حمل و نقل و خصوصا لزوم توسعه ی حمل و نقل ریلی که در استان اصفهان به شدت احساس می شود، بر لزوم تسریع در احداث قطار سریع السیر و مترو اصفهان صحه می گذارد.

ناگفته پیداست که تاخیر در روند پیشروی و اجرای مصوبات هیات دولت در پروژه هایی به چشم می خورد که جنبه ی ملی و فرااستانی دارد و لذا نگاهی ملی و توجه خاص دولت خدمتگذار را می طلبد.    



نویسنده » شقایق صحرایی » ساعت 12:54 صبح روز سه شنبه 88 فروردین 18